חשיבות המבחן הפסיכוטכני בצו ראשון

מבחן פסיכוטכני וציון הדפ"ר?

הדפ”ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) הוא הציון של המבחן הפסיכוטכני אשר כל המועמדים לפני שירות בטחוני (מלש”ב) עוברים בצו הראשון. מטרת המבחן הפסיכוטכני היא לבחון את יכולת החשיבה של המועמדים בשאלות חישוביות, הבנה וכדו'.

נתון משמעותי, אשר משפיע ישירות על הקב”א (הסבר בהמשך…). הדפ”ר מרכיב כ-50% מהקב”א של גברים ו-60% מהקב”א של נשים. ציון הדפ”ר נע בין 10 ל-90, בכפולות של 10. ורק כ-5% אחוז מהנבחנים מצליחים להשיג דפ"ר 90.

איך ציון המבחן הפסיכוטכני משפיע על הקב"א?

הקב"א (קבוצת איכות) משייכת אתכם לאיזו קבוצת איכות מבחינת צה"ל אתם שייכים. הקב"א נקבעת בעיקר ע"פ ציון הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) הנקבע לפי המבחנים הפסיכוטכניים המבוצעים בצו ראשון, הראיון האישי שאתם עוברים בלשכת גיוס וע"פ מקצועות הלימוד שלכם בבית ספר.

החלק של הדפ"ר, שהוא המבחנים הפסיכוטכנים שתבצעו בלשכת גיוס, מהווה 50% מהציון הכללי לבנים ולבנות 60% מהציון הכללי, והוא החלק העיקרי שאפשר להתכונן אליו טרם הזימון.

האפשרויות לאחר המבחן הפסיכוטכני?

אתם עומדים לפני 3 או 2 שנים של שירות צבאי אשר ישנו את חייכם לתמיד. הצבא קובע את התפקידים שתקבלו על פי הקב"א והדפ"ר שתקבלו, אם ברצונכם להשיג תפקיד איכותי בצבא עליכם לקבל כמה שיותר גבוה בדפ"ר.

אם יש לכם פרופיל קרבי מתאים ואתם חולמים להגיע לטיס או לשייטת 13, סיירת מטכ"ל, שלדג, 669 (יחידת חילוץ), חובלים, דובדבן, אגוז, מגלן ולכל סיירת רצינית אחרת או שברצונכם להיות קצינים או מפקדים בכדי לשפר את סיכוייכם עליכם לקבל דפ"ר וקב"א כמה שיותר גבוה!!

אם אין לכם פרופיל צבאי מתאים לקרבי אבל אתם רוצים להגיע ליחידה טכנולוגית מתקדמת או ליחידת מודיעין למשל 8200, ממר"ם, פסגות וכו'. המבחן הפסיכוטכני ישפיע עליכם הרבה יותר ויוביל אתכם לתפקיד שימצה את יכולתיכם השכליות. כמו כן כדי להיות מפקדים או קצינים עליכם להשיג ציון דפ"ר גבוה מספיק, ולא, לא תוכלו לצאת לקצונה ופיקוד (כמובן שיש חריגים!).

למה חשוב להצליח במבחן הפסיכוטכני?

יש לכם רק הזדמנות אחת לעשות את המבחן הפסיכוטכני (ישנם מקרים חריגים מעטים ביותר). לכן עליכם להשיג את הטוב ביותר שלכם בבחינה זו. הבחינה הפסיכוטכנית דומה לבחינה הפסיכומטרית במספר מישורים אך שונה ממנה.

הציון שלכם בצו ראשון הוא יחסי(בדומה לפסיכומטרי), כלומר הציון שלכם נקבע יחסית לתלמידים אחרים שמבצעים את הבחינה-לכן רק כ-5% מהאוכלוסייה הנבחנת שהיא בעלת הציונים הגבוהים ביותר מצליחה להשיג דפ"ר 90.

מדוע חשוב להתכונן למבחן בצו ראשון?

כיום רוב התלמידים מבינים את חשיבות המבחנים הפסיכוטכנים ולכן אין זה מפתיע שעשרות אלפי תלמידים שנמצאים טרם מיוני הצו ראשון שלהם מתכוננים לקראתם. זאת מתוך ידיעה שבדרך כלל 10% מבעלי הציונים הגבוהים ביותר(בעלי דפ"ר 90/80) מצליחים להגיע ליחידות איכותיות ביותר בצה"ל.

לכן על מנת לשפר את הסיכויים לעומת שאר התלמידים האחרים נדרש להתכונן לקראת המבחנים דרך הכנה למבחנים לצו ראשון, והכנה לראיון האישי ע"י גורמים שונים.

לטיפים ליום הצו ראשון בקרו באתר מיטב.

מה מתגייסים לצו ראשון- דפ"ר90 מציע לכם?

לקבל הזדמנות לשפר את הסיכויים שלכם בבחינה בצו ראשון ובכך לקבל דפ"ר(דירוג פסיכוטכני ראשוני) גבוה יותר אשר יעלה את הקב"א(קבוצת איכות) שלכם ובעקבות כך להצליח לקבל זימונים ומיונים ליחידות אטרקטיביות. בדפ"ר90 תוכלו למצוא מספר רב של תרגולים ומבחנים שונים אשר יכינו אתכם לבחינה. הנושאים שדפ"ר90 יכין אתכם הם חשיבה כמותית, אנולוגיות צורניות ומילויות, הבנת הנקרא, הבנת הוראות, מילים לצו ראשון.

2 תגובות

תגובות סגורות