מבחנים חוזרים לצו ראשון – הזדמנות שניה למבחני הדפר

אם תשאלו את ההורים שלכם תגלו שבעבר ציוני הדפ"ר והצו ראשון לא היו ידועים וגלויים. בשנים האחרונות, החליטו לאפשר לחשוף את ציוני הדפ"ר והצו ראשון בפני המלש"בים ובעקבות כך מספר הבקשות למבחנים חוזרים למבחן הפסיכוטכני גדל מאוד! 

אחת התחנות במהלך הצו הראשון היא המבחנים הפסיכוטכניים. בכניסה למבחנים מוודא המאבחן הפסיכוטכני שהמלש"ב מוכן, מרגיש טוב ויכול להיבחן באותו הרגע. שאלה זו נשאלת היות ולמבחן חשיבות גדולה מאוד על ציון המתאם הסופי ואת המבחן לרוב עושים רק פעם אחת.

איך ניתן לבצע מבחן חוזר בצו ראשון?

בעבר יחידת מיטב כמעט ולא היתה מאשרת ביצוע מבחנים חוזרים למי שהיה מבקש אלא רק במקרים נדירים בהם היתה טעות במערכת מבחנים, תקלה טכנית שהשפיעה על מהלך בחינה תקין או מסיבות נדירות אחרות והיו דורשים מסמכים מגוונים, כגון: אבחונים וכדו'.

מה- 01/09/2021 יחידת מיטב האחראית על המיונים למשל"בים שינתה את המדיניות שלה למבחנים חוזרים ומאפשרת ביתר קלות לבצע מבחנים חוזרים אם קיבלתם ציון דפ"ר הנמוך מ-70. הבקשה שלכם למבחן חוזר תאושר כמעט בוודאות אם יש לכם:

  1. ממוצע 80 ומעלה במקצועות ראליים [מתמטיקה (4 או 5 יחידות), פיזיקה, כימיה, רובוטיקה, סייבר, ביוטכנולוגיה וכדו'] וממוצע 90 ומעלה במקצועות הומניים.
  2. ממוצע 90 ומעלה במתמטיקה 3 יחידות וממוצע 90 ומעלה במקצועות הומניים.

אם אתם לא עומדים בתנאי הציונים שלמעלה אז הבקשה שלכם תבחן לפי ההמלצות מהמסמכים שהגשתם בבקשה.

מה נדרש כדי להגיש בקשה למבחנים חוזרים?

אם ברצונך להגיש בקשה למבחנים חוזרים עלייך לשלוח למרכז השירות של יחידת מיטב את הדברים הבאים:

  1. בקשה אישית – להסביר מדוע לדעתך מגיע לך לעשות את מבחן חוזר.
  2. המלצה מגורם מחנך – מכתב ממורה/חונך בבית הספר/יועץ המתאר אותך ואת התנהגותך.
  3. גיליון ציונים מעודכן מהחציון האחרון בבית הספר.

חשוב מאוד לרשום את כל הפרטים שלך בבקשה האישית (שם מלא, תעודת זהות, פלאפון וכו') ויש לשלוח את המסמכים הללו בפורמט שלא ניתן לעריכה, כגון: PDF.

 את המסמכים הללו יש לשלוח ליחידת מיטב במרכז השירות באתר או באפליקציה (ואפשר בפקס 03-7388880 או במייל ל- [email protected])

הצלחתם, קיבלתם מבחן חוזר! מה הלאה?

במידה ואושרה לך הבקשה יתקשרו אלייך לקבוע תאריך חדש בו תגיע לבצע את המבחן. חשוב מאוד להגיע אחרי שינה טובה ולהיות מרוכזים כי קיבלת "מתנה" ועליך להשתמש בה בצורה הטובה ביותר. במידה והנך מרגיש לא טוב ויודע כי לא תוכל לבצע את המבחן בצורה הטובה ביותר עליך להתקשר למיטב ולקבוע תאריך אחר.
במידה ותחליט פשוט לא להגיע בלי לתאם זאת עם מיטב, המדור הפסיכוטכני יכול לא להרשות לך לבצע את המבחן החוזר.

קיבלתם הזדמנות שנייה אז תבינו שאין דבר כזה הזדמנות שלישית ולכן תשקיעו כמה שיותר לקראת המבחן החוזר מכיוון שהציון בו הוא הקובע את ציון הדפ"ר שלכם ולא הראשון (אם קיבלתם בו נמוך מהמבחן הראשון אז לא תוכלו לקבל את הציון של המבחן הראשון). אם בקשתכם נשללה אתם יכולים להגיש בקשה נוספת כאשר הממליץ עליכם הוא מנהל בית הספר ועליו לתמוך בבקשה שלכם ולפרט מדוע מגיע לך הזדמנות שנייה.

לסיכום, אל תגיעו למצב בו אתם מבקשים מבחן חוזר השתדלו להצליח כבר על הפעם הראשונה להשיג תוצאות טובות. אם אתם רוצים לעשות מבחן חוזר אז תפעלו לפי ההסברים שתיארתי למעלה וכאשר תקבלו בעז"ה את המבחן החוזר תבינו שלא תהיה הזדמנות שלישית ולכן תשקיעו ותשיגו את הטוב ביותר שלכם. 

קיבלתם הזדמנות שניה לביצוע המבחנים הפסיכוטכניים?

יש לכם הזדמנות לשפר את הסיכויים שלכם בבחינה בצו ראשון ובכך לקבל דפ"ר(דירוג פסיכוטכני ראשוני) גבוה יותר אשר יעלה את הקב"א(קבוצת איכות) שלכם ובעקבות כך להצליח לקבל זימונים ומיונים ליחידות אטרקטיביות. בדפ"ר90 תוכלו למצוא מספר רב של תרגולים ומבחנים שונים אשר יכינו אתכם לבחינה.

חשוב לדעת כי לא בהכרח תקבל אישור להיבחן בכל הנושאים של המבחנים וייתכן ותינתן לך האפשרות לשפר רק חלק ספציפי במבחן. דבר אחרון שיש לדעת לפני ההגעה ללשכה הוא שיכול להיות שלא תעבור את המבחן מול מחשב כמו בפעם הראשונה אלא תעשה מבחן ידני בחדר סגור עם מאבחנת. אין הבדל בין שני המקרים, לכן חשוב לא להילחץ ולקבל הזדמנות זו ברצינות רבה.

  • לביצוע מבחן פסיכוטכני לדוגמא בחינם לחצו כאן.