מהלך הצו ראשון

שלב ראשון- תחנת אימות הנתונים

בתחנת אימות הנתונים ישאלו אתכם שאלות על המידע הנמצא במאגרי המידע במחשבים שלהם, ובנוסף ישאלו אתכם על המשפחה,לימודים וכדו'.שלב זה אינו מוסיף ואינו גורע ולכן כדאי שתציגו את הנתונים כמו שהם. כמו כן באותו שלב ישנו מבחן בעברית שכולל דיבור, קריאה וכתיבה.
מומלץ בחום ללמוד את המילים הנמצאות בתרגולים שבאפליקציה, כיוון שישנו סיכוי גבוה שחלק מהמילים בתרגולים יופיעו בצו ראשון שלכם.

שלב שני- הבדיקה הרפואית

בבדיקה הרפואית יקבע סופית הפרופיל הרפואי שלכם. במהלך חלק זה הרופא/ה יבצע בדיקות גופניות בגופכם וזה כולל מישוש באיברים האינטימיים, כדי לוודא שתיהיו כשירים מבחינה רפואית לשירות שתעשו בצבא (אל דאגה,כולם עוברים את זה).
לאחר מכן תצטרכו להציג את הטופס הרפואי שהרופא המשפחתי שלכם מילא. הרופא ישאל אתכם מספר שאלות הנוגעות למה שרופא המשפחה שלכם כתב וישחרר אתכם. כמו כן עוברים בנוסף גם בדיקות שתן ובדיקות עיניים (לבדיקה לחץ כאן).

שלב שלישי- ראיון אישי

בחלק זה תעברו את הראיון אישי מול מאבחנת, שתשאל אתכם הרבה שאלות על עצמיכם, בראיון זה הצבא בוחן אתכם ואת התכונות שלכם במציאות ולא מה שרואים על הנייר.
בשלב זה הצבא ינסה להכיר אתכם מבחינת האופי, הערכים, במוטיבציית השירות שלכם וכיצד אתם מתמודדים במצבים מסוימים. חשוב שתבינו שתפקיד המאבחנת זה להכיר את התכונות שלכם בזמן קצר ולנסות להתאים אתכם לתפקיד שיתאים לאופי שלכם, ולכן השתדלו להיות עצמיכם ולהבליט את התכונות הנדרשות לתפקיד שברצונכם להגיע אליו.

חלק רביעי- הבחינה הפסיכוטכנית (הדפ"ר)

בחלק זה תבצעו את הבחינה הפסיכוטכנית דרך המחשב, בבחינה הפסיכוטכנית יופיעו שאלות בהבנת הנקרא, חשבון, צורות, אנלוגיות והבנת הוראות. חלק זה הוא החשוב ביותר מבין החלקים כיוון שיש לו את המשקל הרב ביותר בקב"א (מדרג אתכם איכותית מבחינת הצבא). לכן מומלץ להשקיע בו ולהשיג את התוצאה המקסימלית שתוכלו להשיג. באפליקציה מופיעים תרגולים לבחינה הפסיכוטכנית שיעלו את סיכוייכם להעלות את הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני) שלכם ובעקבות כך את הקב"א (קבוצת איכות).

תרגולים מבחנים פסיכוטכניים לצו ראשון

טיפים והמלצות:

הכנות לפני יום הצו ראשון:

ראשית כל, יום לפני הצו הראשון השתדלו לישון מוקדם, על מנת להיות מרוכזים ורעננים ביום למחרת.

מה צריך להביא איתכם לבקו"ם(בסיס קליטה ומיון):
1. ת"ז ,מי שאין לו, רשאי להביא גם דרכון.
2. צו התייצבות (הטופס הירוק שקיבלתם בדואר).
3. טופס שאלון רפואי מלא ע"י רופא משפחה.
4. אוכל ושתיה, יום זה יכול להיות ארוך ומייגע לכן מומלץ להביא אוכל ולא לסמוך על הכריכים שמחלקים בלשכה.

  • מומלץ להגיע מוקדם באותו היום ,כדי שלא תלחצו וגם בדר"כ מי שבא ראשון מסיים ראשון וכך לא תצטרכו לבוא יום נוסף בכדי לסיים את כל הצו ראשון.
  • כדי שלא תצטרכו לחכות זמן רב בהמתנה כל פעם, כאשר תהיו ליד המכונה המגנטית העבירו את המדבקה, אם לא תעבירו פשוט לא תכנסו לתור.

טיפים לבחינה הפסיכוטכנית:

* ראשית כל בתחילת המבחן ינתן לכם דף לבן ולא יתאפשר לכם להשתמש בשום דבר חוץ מהדף וכלי כתיבה, הבוחנת תגיד לכם להחזיר את הדף בסיום המבחן ולכתוב בתוך המסגרת, לא לשכוח להחזיר את הדף (חשוב לצבא לדעת אם אתם נשמעים להוראות כראוי).
* הגיעו רגועים למבחן, תאכלו, לכו לשירותים העיקר שתכנסו רגועים ומרוכזים (במקרה ואינכם מרגישים בטוב, בקשו לבוא ליום נוסף מכיוון שבד"כ מי שעשה מבחנים אלו לא יוכל לחזור עליהם חוץ ממקרים מיוחדים), המבחן הוא כ-שעתיים וחצי תלוי בקצב הנבחן .
* עוזר מאוד!!! לפני המבחן רשמו בדף את כל סדר אותיות הא-ב ומעליהם את המספר הגאומטרי שלהם (לדוגמא האות כ=11) זה יעזור לכם רבות ויחסוך לכם זמן רב.

נושאים שעליכם לדעת היטב:

* בעיות הספק (עבודה=כמות x הספק), בעיות תנועה (דרך=מהירות x זמן), שליטה טובה באחוזים.
* בחלק של הבנת הוראות רבים טועים בשאלות מסוג זה לכן כדאי לכם להבחין בתשובה.

שאלה:
מצא את הסיפרה השניה במספר הראשון (משמאל). הסיפרה הראשונה במספר השני, הסיפרה הרביעית במספר הרביעי,

הסיפרה השלישית במספר החמישי ואת הסיפרה השניה במספר השלישי, סכום אותם ורשום את הסכום שמצאת.

4126 3139 2124 8973 4567

תשובה: 6+3+3+1+2=15

הסבר פתרון:            4126       3139       2124       8973      4567

6 + 3 + 3 + 1 + 2 = 15

הספרה הראשונה הינה תמיד ספרת האחדות, השנייה ספרת העשרות וכו'.

בנוסף כאשר מופיעה המילה משמאל סוגריים פרוש הדבר שסדר המספרים מתחיל משמאל לימין, לכן 4567 הוא המספר הראשון משמאל ו המספר- 3139 הוא המספר הרביעי משמאל.

טיפים נוספים תוכלו למצוא כאן